Logo Asociatia Anais

Brandul romanesc care ajuta victimele violentei domestice

Sursă: www.elle.ro

NALU Underwear este un brand romanesc de lenjerie lansat in urma cu un an, care mizeaza pe un concept foarte clar: simplitatea realizata impecabil este noul lux. Piesele de lenjerie semnate NALU sunt realizate din bumbac organic sau tul delicat, designul este mereu minimalist, iar artificiile decorative lipsesc aproape cu desarvarsire – nu ai sa gasesti in produsele lor sarme sau bureti, spre exemplu. Fondatoarea NALU, Sonia Micu, spune ca brand-ul nu e doar despre lenjerie, ci si despre un stil de viata – care tine de redescoperirea simplitatii, de indepartarea excesului. Pe scurt, despre a lasa loc sa te bucuri de lucrurile esentiale.

 

Asa ca nu ar trebui sa fie de mirare ca NALU a ales sa se implice intr-o campanie care priveste femeile – in cele mai intime probleme ale lor. O colaborare intre NALU si fotografa Daniela Groza – un body alb – a fost alegerea fireasca atunci cand au decis sa se implice intr-una dintre cele mai sensibile cauze din Romania: violenta domestica.

Una din trei femei a experimentat sau va trece printr-o forma sau alta de abuz – fie sexual, fie fizic – asa ca NALU a decis sa ia cel putin o parte din problema in propriile maini. Adica finantarea. The Good Bodysuit, piesa creata de NALU in colaborare cu BKFR (Be Kind For Real, proiectul Danielei Groza) este o piesa pe care o poti cumpara pentru tine sau pe care o poti face cadou prietenelor, stiind ca toate profiturile merg catre Asociatia ANAIS, o organizatie nonprofit ce promoveaza respectarea si apararea drepturilor femeilor si copiilor.

Am vorbit mai multe cu Sonia Micu despre acest proiect.

ELLE: De cand a inceput sa va intereseze problema violentei domestice si de ce tocmai aceasta problema?

S.M.: Intentia de a avea un rol mai implicat in societate decat unul strict comercial a existat de la inceput. De cand s-a lansat NALU incercam sa vorbim despre cat de important este sa fim blanzi cu corpul nostru, sa nu-l supunem la disconfortul dat de sarmele si buretii care i-ar modifica forma dupa niste standarde pe care noi le consideram invechite, sa alegem materiale fine, fara decoratiuni care incomodeaza. Sa facem asta alegand o lenjerie delicata cu pielea noastra dar si fiind blanzi si buni cu noi. Dupa un timp ne-am dorit sa contribuim cu ceva mai mult de atat si atunci a aparut ideea de a vorbi si despre nevoia de a ne asigura ca si cei din jurul nostru sunt blanzi si buni cu noi, la randul lor. Ne-am documentat despre violenta in familie si, dupa ce am depasit socul statisticilor si ne-am mai curatat de prejudecatile acumulate, ne-am pus pe treaba.

ELLE: Ati creat un produs de a carui vanzare beneficiaza victimele violentei – prin intermediul Asociatiei Anais. Cum v-a venit ideea? Cum ati ajuns sa alegeti Anais drept beneficiar direct al demersului vostru?

S.M.: Aveam in portofoliu un bodysuit alb dintr-un bumbac foarte fin. A parut alegerea perfecta pentru un proiect care vorbeste despre blandete si, implicit, despre o problema intima. Cautam pe cineva care sa realizeze mesajul pe care urma sa il imprimam. Daniela Groza nu doar vorbeste exact despre aceeasi blandete in proiectele Be Kind For Real, dar are si o multime de idei de design in care se joaca cu felul in care subconstientul este influentat de texte si culori. I-am propus acest proiect si ne-a placut mult ce a iesit. Intre timp ne-am documentat despre cei care fac proiecte de prevenire si combatere a violentei in familie si asa i-am cunoscut pe cei de la Asociatia Anais, care sunt neobositi in demersul lor si au o serie de idei excelente. Tot ce le lipseste sunt fondurile pe care sa se poata baza constant. Scopul nostru este sa le oferim sprijin financiar in urma vanzarii acestor produse, dar si sa convingem alte companii care sa contribuie.

ELLE: Cum a fost intampinata initiativa voastra? Ce feedback aveti pana acum?

S.M.: Eram increzatori ca toata comunitatea stransa in jurul NALU va dori sa contribuie, dar ne temeam ca nu vom avea puterea financiara de a face initiativa suficient de cunoscuta. Nu doar ca s-au implicat multi dintre cei care comandau de obicei, dar au dus vorba despre proiect mai departe si in 4 zile am vandut tot stocul initial. Nu era un stoc foarte mare, dar este de ajutor. Am produs un stoc nou acum si strangem bani in continuare.

ELLE: Cine ar purta acest body si cum? Poti sa il descrii?

S.M.: As propune sa caute ca referinta spotul TV cu Cindy Crawford de la Super Bowl ’92.

ELLE: De ce credeti ca un label fashion ar trebui sa se implice in chestiuni sociale?

S.M.: De ce sa nu ne implicam in ceea ce se intampla in jurul nostru indiferent ce rol jucam in societate: corporatie, angajat la stat, locatar de bloc, antreprenor la inceput de drum? Perioada in care lasam „binele colectiv” in mainile unor entitati obscure trebuie sa apuna. Incepe sa devina evident nu doar ca putem influenta aspecte de natura sociala fara a fi in pozitii de autoritate, ci si ca nu ne mai putem feri de responsabilitatea asta. Nu poti sa le faci pe toate? OK, alege ceva! Pe criterii de pricepere sau de afinitate, dar undeva trebuie sa te implici dincolo de tine, familia ta sau afacerea le care o ai. Nu trebuie sa fie ceva cu incarcatura financiara, nici macar caritabila. Daca mai esti si un jucator cat de mic in controversata industriei a modei, atunci ai cu adevarat de unde sa alegi cand vine vorba de a face lucrurile mai bine din punct de vedere social, etic. Nici nu este nevoie sa fii foarte creativ.

Piesele semnate NALU se gasesc in magazinul online www.naluunderwear, in doua concept-stores din Bucuresti (Beans & Dots si The Urbanist) si, din aceasta vara, intr-un magazin multi-brand din New York.

Asociatia Anais a lansat de curand proiectul Casa Invicta, un centru de primire in regim de urgenta destinat victimelor violentei domestice.

Daca esti o victima a violentei domestice sau stii pe cineva care este, apeleaza numarul unic national gratuit 0800 500 333, un serviciu specializat, accesibil printr-un call center deschis 24 de ore din 24.